MANŞET!

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR?

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR? Karanlıklardan aydınlığa çıkalım, (Hadid 9) en doğru yolu bulalım (İsra 9) diye biz kullarına Kitabullah...

21.05.2017

TUZLU BALIK MI, KUR'AN MI?

TUZLU BALIK MI, KUR'AN MI?
"Peygamberimizi rüyamda nasıl görebilirim?"
En çok muhatap olduğum sorulardan birisidir bu.
Eskiden "Tuzlu Balık" hikayesini anlatırdım soranlara.
Hani demiş ya bir genç, hocasına:
"Rüyamda peygamberimizi görmek istiyorum hocam, bunun için ne yapmalıyım?"
Hoca:
"Görmek istediğin gün, akşam yemeğinde bol tuzlu balık yiyeceksin ve hiç su içmeden de yatacaksın. Böyle yaparsan kesin görürsün!
Genç denileni yapmış.
Ertesi gün hocasının yanına gelmiş:
"Hocam!" demiş. "Tavsiyenizi aynen uyguladım ama Resulullah'ı göremedim?"
"Peki ne gördün?" demiş hocası.
"Gürül gürül akan ırmaklar, pırıl pırıl nehirler, masmavi göller, bembeyaz şelaleler, buz gibi berrak sular gördüm!"
Hocası gülmüş:
"Tabii ki bunları görecektin, sürpriz olan da ne?" demiş. "Tuzlu balığı yedin ve su içmeden yattın. Vücudun suya hasret kaldı tabi. Aklın fikrin hep sudaydı. Eğer Peygamberimizi de görmek istiyorsan O'nu da bu su gibi çookk arzulayacaksın. Tüm benliğin, alkın fikrin O'ndan başka bir şey hissetmez hale geldiği an işte o zaman rüyanda Resulullah'ı görürsün evlat!"

Aslında hocanın bu cevabı kendi içinde tutarlı. Ben de beğenerek anlatırdım yıllarca böyle. Ama dediğim gibi eskidendi bu!
Ya şimdi mi?
Şimdi şöyle anlatıyorum soranlara:
"Rüyanda göreceğine, bizzat O'nu (sav) canlı görmek, O'nunla karşılıklı konuşmak daha güzel olmaz mı?"
Hemen soruyorlar:
"Vaoovv! Ama bu mümkün mü?"
"Tabi ki" diyorum!
Peki bunun için n'apacağız?
"KUR'AN OKUYACAĞIZ!"
Kafa basmıyor bazılarının, saf saf yüzüme bakıyor kimileri! "Sen iyi misin, şu kaç?" dercesine! :)
Açıklıyorum:
"Kur'an'da Resulullah konuşmuyor mu? Kur'an okuyan ümmetine kimi tavsiye ve yasaklamalarda, ikazlarda bulunmuyor mu?"
Kendi soruma kendim cevap veriyorum:
Bulunmaz olur mu hiç? Bak mesela ne buyuruyor Resulullah:

"Eğer doğru yolu bulmuşsam, bu Rabbimin bana vahyettiği (Kur'an) sayesindedir!"
Sebe 34/50
"Ben size, ‘Allah’ın hazineleri benim yanımdadır’ demiyorum. Ben gaybı da bilmem. Size ‘Ben bir meleğim’ de demiyorum."
Enam 6/50
"Ben de sizin gibi bir beşerim!"
Fussilet 41/6
"Bana ve size ne yapılacağını da bilmem."
Ahkaf 46/9
"Ben, bana vahyolunandan başkasına uymam."
Yunus 10/15
"Ben, ancak Rabbimden bana vahyedilene (Kur'an) uyarım."
Araf 7/203
"Bu Kur'ân, Rabbinizden size basiret, bilinç kaynağıdır. İnanacak bir toplum için de kapsamlı bir doğru yol haritası ve bir rahmet pınarıdır."
Araf 7/203
"Ben, yalnızca bir uyarıcıyım."
Sad 38/65
"Ben sizi ancak vahiy (Kur'an) ile uyarırım."
Enbiya 21/45
"Ey insanlar! Gerçekten ben sizin hepinize, göklerin ve yerin sahibi olan Allah'ın elçisiyim. Ondan başka ilah yoktur, O diriltir ve öldürür."
Araf 7/158
"Bu Kitap, Allah'tan başkasına ibadet etmemeniz için (indirildi). Şüphesiz ki ben de onun tarafından size gönderilmiş bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim."
Hud 11/2
"Bana Kur'an okumam emredildi."
Neml 27/92
"Ey Rabbim! Kavmim bu Kur'an'ı büsbütün terkettiler."
Furkan 25/30
"Bu (Kur'an) büyük bir haberdir. Ama siz ondan yüz çeviriyorsunuz!"
Nebe 78/67-68
Vb... Vb... Vb...
Bak gördünüz mü Resulullah nasıl da konuşuyormuş bizimle?
Yaa!
Velhasıl Resulullah'ı (sav) çok seviyor, O'nunla sohbet etmek, karşılıklı konuşmak istiyorsak hemen Kur'an okuyalım. Çünkü Alemlere Rahmet'in anlattıkları da yaşadıkları da tavsiyesi de hep Kur'an idi!
Hz. Aişe'nin ifadesiyle:
.
كَانَ خُلُقُهُ الْقُرْآنَ
.
"O'nun ahlakı Kur'an idi."
Tuzlu balıkla yatma dönemi geçti yani, şimdi Kur'an'la dirilme zamanı!
Vesselam...
M. TULUKCU
●●●

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.