MANŞET!

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR?

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR? Karanlıklardan aydınlığa çıkalım, (Hadid 9) en doğru yolu bulalım (İsra 9) diye biz kullarına Kitabullah...

22.05.2017

HZ. MUHAMMED (sav) BİLE ALLAH’I GÖRMEDİ!

HZ. MUHAMMED (sav) BİLE ALLAH’I GÖRMEDİ!

Tasavvuf dünyasının incilerindendir:
"Allah’ı görmek!!!... Allah ile görüşmeler yapmak!!!"
Yanlış yazmadım "Rüyada Peygamberimizi görmekten" falan değil "Allah’ı görmekten!!!" evet evet Allah’ı görmekten O’nunla karşılıklı konuşmaktan (!!!) bahsediyorum.
Veli, Şeyh, Alim, Ulema, Allah Dostu, Efendi Hazretli vs vs diye bilinen kimi meczupların iddiasıdır, ya da bunların sevdalısı kimi zavallıların:
"Allah'ı gördüm!!!... Allah'ı gördü!!!"
Sadece iki örnek vereceğim sizlere, okuyun ve kendi gözünüzle görün akıl tutulması nasıl olurmuş, Allah diye diye nasıl sapıtırmış insan, insanları nasıl saptırırlarmış ya da:
1- Ebu Musa Ed Deybulî:
Bayezid-i Bestamî'den işittim, şöyle diyordu:
- RABBİMİ RÜYAMDA GÖRDÜM, dedim ki: Sana gelen yol nasıl olmalıdır?
- Nefsini terk et de gel, diye cevap verdi…
Celal Yıldırım – Bayezid Bestami İslam Tasavvufunun Özü Sh 50
2- Ahmet Bin Hanbel buyuruyor:
- ALLAHÜ TEALA’YI RÜYADA GÖRDÜM ve dedim ki: Ya Rabbi! Sana hangi şeyle yaklaşmak daha faziletlidir?
Buyurdu ki:
- Kur’an okumakla.
Dedim ki:
- Manasını anlayarak mı, yoksa anlamadan mı (!!!) okumalı???
Buyurdu ki:
- İster anlayarak oku, ister anlamayarak!!!
(Anlamadan Kur'an okumaya da ayrı bir bahis açmam lazım ama şimdi yeri değil. Ben bu Kur'an düşmanlarının neyini düzelteceğim yav vallahi şaşırdım n'apacağımı!.. M. T.)
İmam Gazali – Kimyayı Saadet Sh. 174
Gördünüz değil mi olayın vahametini!
İnsan sormadan edemiyor:
"Hiç mi Allah’tan korkmazsınız siz?.. Hiç mi Kur’an’ı okumazsınız?.. Hiç mi Peygamber’i dinlemezsiniz?.. Siz ne biçim insanlarsınız, ne biçim müslümanlarsınız siz?"
Gözlerinin içine sokarcasına Allah’ın sözü Kur’an’dan ayet getirseniz böyle tiplere, Allah’ın buyruğuna kulaklarını tıkar da, putlaştırdığı "Efendisi"nin hezeyanından vaz geçmez yine de, töbe vaz geçmez!
Çoook örnekler gördüm zira bu tip hilkat garibelerinden!
Efendisinin sözünü okudum önce kitabından göstererek bunlara konu açıldıkça, sonra da Kur’an’dan ayet sundum sözde Kur'an yolunda olanlara, hepsi ağız birliği yapmışlarcasına, şunu dediler bana daima:
"Kitaba sonradan eklenmediği ne malum!!!... Sen yanlış anlamışsın Efendimizi, Hocamız öyle değil şöyle demek istiyor!!!... Almışsın eline bir ayet (!) koca koca alimlerimizi (!) küçük düşürmeye çalışıyorsun, utanmıyor musun alimlerimize Allah dostlarına dil uzatmaya!!!.. Senin ilmin ne ki!!!... Bir ayetle her şey anlaşılmaz sen Kur’anın tamamını biliyon mu da gonuşuyon böle ileri geri he!!!... Ayetlerin bir Batıni bir de zahiri manası (!) vardır, senin ilmin çapın bunları anlamaya yetmez bre cahil!!!.."
Çaresizliğin ve putlaştırdığı Efendisine bağlılığın bir tezahürüdür olsa olsa bu tür mesnetsiz saldırılar…
Halbuki yapılacak tek şey vardır böyle bir durumda:
"Hadi ya! Valla bilmiyordum yav böyle dediğini. Durum böyleyse haklısın. Bu söylenenler, yazılanlar Kur’an’a aykırıdır. Ben bunu kabul etmem ve Kur’an’a boyun eğerim."
İşte bunu bir türlü yapamıyorlar… "Aşığın gözü kördür göremez" de ondan…
Onları kendi açmazlarıyla baş başa bırakarak şimdi sizlere bu konunun özünü, bu iddianın neden İslam’a aykırı olduğunu anlatmaya çalışayım.
Aslında Resulullah’ın (sav) şu Hadis’i bile bu konuyu aydınlatmaya, nokta koymaya yeter de artar bile:

اِنَّكُمْ لَنْ تَرَوْا حَتّٰى تَمُوتُوا

"SİZLER, ÖLMEDİKÇE ASLA RABBİNİZİ GÖREMEYECEKSİNİZ!"

Kütüb-i Sitte – Prof. Dr. İbrahim Canan C.13 Sh 298 (Müslim Fiten 95 – Tirmizi Fiten 56)

Bir tek Hadis'le balonları nasıl sönüverdi gördünüz işte. Sizi iftiracılar sizi!.. Meydanı boş mu zannettiydiniz yoksa?
Demek ki neymiş: UYKUDA YA DA UYANIK HİÇ FARK ETMEZ, BU DÜNYADA ALLAH’I GÖRMEK, ASLA MÜMKÜN DEĞİLMİŞ ASLAAAA!... Nokta.
İşin detayını merak edenler için yazıyorum bundan sonrasını (işin varsa git yani smile ifade simgesi )
Rabbimiz Kur’an’da kendisinin hiçbir insan tarafından (Peygamberler dahil) bu dünyada görülemeyeceğini çok açık olarak hatırlatır.
Çoğunuz duymuştur, okumuştur, dinlemiştir:
Allah cc Hz. Musa’ya Tur dağında bir ağaç arkasından seslendi hatırlayın. Hz. Musa duyuyordu ama Allah’ı göremiyordu. Sonrasını Rabbimizden dinleyelim:
"Musa tayin ettiğimiz vakitte Tûr'a gelip de Rabbi onunla konuşunca: ‘Rabbim! Bana kendini göster, seni göreyim!’ dedi. ‘Sen beni asla göremezsin. Fakat şu dağa bak, eğer o yerinde durabilirse sen de beni göreceksin!’ buyurdu. Rabbi o dağa tecelli edince onu paramparça etti, Musa da baygın düştü. Ayılınca dedi ki: Seni noksan sıfatlardan tenzih ederim, sana tevbe ettim. Ben inananların ilkiyim."
Kur’an – Araf 7/143
Okudunuz değil mi ayeti de!.. Eee?
Sorarım şimdi size:
Allah peygamberine bile sen beni asla göremezsin buyuruyor gördüğün gibi ayette,
Peygamber dahi hatırlatıyor "Sizler, ölmedikçe asla Rabbinizi göremeyeceksiniz!" diye.
Durum bu kadar açıkken siz şimdi Allah’a ve Resulüne mi inanacaksınız,
yoksa "Allah ve Resulü ne derse desin ben Allah’ı gördüm arkadaş!"” diyen tahtası eksik, civatası gevşek meczuplara mı???
Şu okuyacağınız ayet tam anlamıyla öldürücü darbeyi indiriyor hala şüphesi olanlara:

وَمَا كَانَ لِبَشَرٍ أَن يُكَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْيًا أَوْ مِن وَرَاء حِجَابٍ أَوْ يُرْسِلَ رَسُولًا فَيُوحِيَ بِإِذْنِهِ مَا يَشَاء إِنَّهُ عَلِيٌّ حَكِيمٌ

"Allah bir insanla ANCAK VAHİY YOLUYLA veya PERDE ARKASINDAN konuşur, yahut bir ELÇİ GÖNDERİP izniyle ona dilediğini vahyeder."
Kur’an – Şura 42/51
İşte bu üç yolla olur ancak Onunla görüşmek, başkası mümkün değil...
Şu "dindar görünümlü din düşmanları" daha ne kadar prim yapacak bu ilkede anlayamıyorum.
Aşıklarını boş ver de sen bari bu din tacirlerine arka çıkıp dininden imanından olma kardeşim akıllı ol. Kur’an’ın yanında yer al ve kendini kurtar. Şayet böyle yapmazsak şu ayetin kapsama alanına gireceğimiz kaçınılmazdır hatırlatırım:

وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا

"ALLAH VE RESÛLÜ BİR İŞE HÜKÜM VERDİĞİ ZAMAN, inanmış bir erkek ve kadına o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resûlüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur."
Kur’an – Ahzab 33/36
Böylesi sapıklar için de Rabbimiz şu bir ikazı yapar:
"Her kim Allah'a ve Resûlüne karşı gelirse, bilsin ki ona, kendi gibilerle birlikte içinde ebedî kalacakları cehennem ateşi vardır."
Kur'an - Cin 72/23
Konuyu hayli uzattım tabii ki farkındayım, ama etrafınızdaki insanları iyice aydınlatın, uyandırın diye şu rivayeti de sizinle paylaşıyorum:
Mesruk Bin Ecda:
Birgün Hz. Aişe’nin yanındaydık. Aişe dedi ki:
"Ey Mesruk, üç şey vardır ki, kim bunlardan birisini söylerse Allah’a iftiraların en büyüğünü yapmış olur."
Ben: "Nedir onlar?" dedim.
"KİM, MUHAMMED RABBİNİ GÖRDÜ DERSE, O KİMSE ALLAH’A EN BÜYÜK İFTİRAYI YAPMIŞTIR!"
Yaslandığım yerden doğruldum.
—Ey Mü’münlerin annesi, dur bakalım. Öyle acele etme. Allah Kitabında:
“Ve onu apaçık ufukta görmüştü.” (Tekvir 23) Ayrıca “Ve onu bir kez daha gördü“ (Necm 53) buyurmuyor mu?
Aişe dedi ki:
“Bu soruyu, bu ümmetin içinde Resûlullah’a ilk defa soran benim. Resûlullah: “Gördüğüm sadece Cebrail idi. Onu yaratılmış olduğu aslî sûretinde bu ikisi dışında hiç görmedim.” buyurmuştu. Hem sen, Allah’ın şöyle buyurduğunu duymadın mı:
"Hiç bir beşerî görüş ve tasavvur O’nu kuşatamaz. Fakat O her türlü beşerî görüş ve tasavvuru kuşatır. Yalnızca O’dur her şeye nüfuz eden, her şeyden haberdar olan." Kur’an – Enam 6 / 103
Ve yine sen:
"Allah bir insanla ancak vahiy yoluyla veya perde arkasından konuşur, yahut bir elçi gönderip izniyle ona dilediğini vahyeder." Kur’an – Şura 42/51
Müslim - İman 177 / Tirmîzi – 3068
(Bu Hadisin devamındaki iki konu mevzu dışı olduğu için yazmıyorum konular karışmasın)
SONUÇ:
1- Bu dünyada Allah’ı görmek, hiçbir beşerin ulaşabileceği mertebe değildir. Allah’ın yasası budur. Kullarıyla konuşur, görüşür ama asla görünmeksizin, arada mutlaka mahiyetini kavrayamayacağımız bir perde olmak şartıyla ancak.
2- Ölüm sonrası hayata gelince, işte o zaman Allah’ı apaçık görmek iman edenler için mümkündür. Zira insanlar yepyeni bir fizikle, kendisini görebilecek farklı donanımlarla yaratılacaklardır:

نَحْنُ قَدَّرْنَا بَيْنَكُمُ الْمَوْتَ وَمَا نَحْنُ بِمَسْبُوقِينَ عَلَى أَن نُّبَدِّلَ أَمْثَالَكُمْ وَنُنشِئَكُمْ فِي مَا لَا تَعْلَمُونَ

"Sizin yerinize benzerlerinizi getirmek ve SİZİ BİLEMEYECEĞİNİZ BİR ŞEKİLDE YENİDEN YARATMAK ÜZERE aranızda ölümü biz takdir ettik.Ve biz, önüne geçilebileceklerden değiliz."
Kur’an – Vakıa 56/60-61

Artık bana da fenalık geldi bu kadar yeter…
Rabbim cümlemizi dünyada Allah’a ve Resulüne boyun eğen,
Ahirette de cemalini görenlerden eylesin… Amin..
Vesselam...
Mustafa TULUKCU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.