MANŞET!

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR?

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR? Karanlıklardan aydınlığa çıkalım, (Hadid 9) en doğru yolu bulalım (İsra 9) diye biz kullarına Kitabullah...

21.05.2017

BİLGE KRAL'DAN 10 SÖZ

BİLGE KRAL'DAN 10 SÖZ
13 Sene önce bugün vefat etmişti Bilge Kral.
19 Ekim 2003 yılında 78 yaşında iken.
Bosna-Hersek'in ilk Cumhurbaşkanı Aliya İzzetbegoviç'ten bahsediyorum. 
"Ben Müslümanım ve Müslüman olarak kalmaya kararlıyım. Bu hayatımın sonuna kadar böyle devam edecek. Çünkü İslam benim için iyi ve asil olmanın en doğru ifadesidir" diyen ve dediği gibi de yaşayan bu güzel insanı rahmetle, saygıyla anıyorum.
Mekanı cennet olsun. Rabbim -varsa- kusurlarını, günahlarını bağışlasın, derecesini yükseltsin.
Şimdi söz onun:
1- "Ben Avrupa’ya giderken kafam önümde eğik gitmiyorum. Çünkü çocuk, kadın ve ihtiyar öldürmedik. Çünkü hiçbir kutsal yere saldırmadık. Oysa onlar bunların tamamını yaptı. Hem de Batı’nın gözü önünde; Batı medeniyeti adına!"
2- "Bir kelimeyi hiç aklınızdan çıkarmayın: Devlet. Devletin ne kadar önemli olduğunu hepimiz idrak etmeliyiz. Devletsiz bir millet boşluğa düşer, rüzgarda savrulup gider."
3- "Din hurafeleri yok etmezse, hurafeler dini yok eder."
4- "Şunu unutmamalıyız: Hz. Muhammed putperestlere karşı savaştı, ama onlarla anlaşma da yaptı."
5- "Geçmişi unutmayın ama onunla da yaşamayın."
6- "Sanat için soyunana alkış tutanlar, Allah için giyinene neden zulmeder?"
7- "Kur'an edebiyat değil, hayattır; dolayısıyla O'na bir düşünce tarzı değil, bir yaşama tarzı olarak bakılmalıdır."
8- "Ölmeye hazır olan insanlar, ölmeye hazır olmayanlara karşı galip gelirler."
9- "Ve her şey bittiğinde, hatırlayacağımız şey; düşmanlarımızın sözleri değil, dostlarımızın sessizliği olacaktır."
10- "İslam güzel de, müslümanlar bunun neresinde?"
●●●
وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِّمَّن دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ
.
"Allah'a çağıran, kendisi de güzel davranışlarda bulunan ve 'Ben Müslümanlardanım' diyenden daha güzel sözlü kim vardır?"
Kur'an - Fussilet 41/33

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.