MANŞET!

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR?

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR? Karanlıklardan aydınlığa çıkalım, (Hadid 9) en doğru yolu bulalım (İsra 9) diye biz kullarına Kitabullah...

21.05.2017

GENÇLİK ve YAŞLILIK

GENÇLİK ve YAŞLILIK
"Ne yazık ki vücudun çökmesi, aklın olgunluk dönemine rastlar."
Ahmet Hamdi Tanpınar

Tanpınar'ın bu tespitini ilk okuduğumda kendisine hemen hak verdim. Çünkü çok kullandığım:
"Gençler bilebilse, ihtiyarlar yapabilse!" sözünü destekler mahiyetteydi.
Fakat biraz düşününce kanaatimde sapmalar oldu.
"Tamam haklısın da" dedim, kendi kendime. "O iş tam da öyle değil ama?"
Kafamı karıştıran, hatırladığım şu Yunan Atasözüydü:
"Beyaz saç, aklın değil yaşın işaretidir!"
Belli ki acele karar vermiştim.
Ardından Peyami Safa aklıma geldi:
"Yaşlanarak değil yaşayarak kemale erilir; zaman insanları değil armutları olgunlaştırır!"
Sonra da şunu hatırladım:
"Gençler ihtiyarların aptal olduğunu zannederler; ihtiyarlar ise gençlerin aptal olduğunu bilirler!"
Bu mesele baya karışıkmış değil mi? :)

Aslında şunu anlatmaya çalışıyorum:
"Düşünmek, görmektir."
Kişilerle, fikirlerle, olaylarla ilgili alacağımız kararlarımız üzerinde yeterince düşünmezsek çoğunlukla yanılabiliriz. Ya da tam isabet edemeyiz. Tefekkür, zihni yoğunlaşma, isabet derecemizi artırır. Hızlı, acele karar vermek ise fotoğrafın bütününü görmemize engel olabilir.
O zaman Resulullah'ın (sav): (التأني من الله و العجلة من الشيطان) "Temkinli davranış Allah'tan, acele iş şeytandandır" ikazını da hayat felsefemiz yapmalı, (Hayırlı işlerde acele etmek hariç tabi) akıl nimetini tepe tepe kullanmalıyız.
Şu "gençlik ve ihtiyarlık" meselesinde hangi taraf haklı gördüğünüz gibi hayli tartışmalı, ama şu sözde tartışma çıkacağını zannetmiyorum:
"İnsanı olgunlaştıran, yaşı değil yaşadıklarıdır!"
"Tartışma çıkacağını zannetmiyorum" dediğime falan bakmayın siz, üzerinde yine de düşünün; farklı şeyler keşfedebilirsiniz.
Vesselam...
M. TULUKCU
●●

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.