MANŞET!

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR?

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR? Karanlıklardan aydınlığa çıkalım, (Hadid 9) en doğru yolu bulalım (İsra 9) diye biz kullarına Kitabullah...

21.05.2017

AKIL DÜŞMANLARI

AKIL DÜŞMANLARI
Bugün sizlere yakın zamanda yaşanan bir anımı anlatacağım. Cübbeli Vaiz'in yeni hezeyanını duymasam inanın yazmaya gerek duymazdım!
Daha 8-10 gün önce yaşadığımız hadiseye bütün öğretmen arkadaşlarım ve idareciler şahittir. Çünkü Öğretmenler odasında, herkesin hazır bulunduğu bir ortamda gerçekleşmişti.
Neden bahsediyorum?
Tavşanlı Kaymakamı'mızın okulumuzu ziyaretinden!
Okulumuzun tüm idareci ve öğretmenleriyle bir toplantı yaptı ve yeni eğitim yılının hayırlı olması dileklerinden sonra:
"Siz değerli öğretmenlerimizden daha çok çaba bekliyoruz" dedi. Sözlerini Pensilvanya'daki "Vaiz görünümlü Terörist"e getirerek:
"Gençlerimize, Allah'tan başka kimseye kulluk, kölelik yapılamayacağını öğretin. Akıllarını kullanmalarını, sorgulamaktan asla kaçınmamaları gerektiği bilincini verin!"
Kaymakam Bey:
"Kutsal Kitabımızda 'Düşünmez misiniz, Aklınızı kullanmaz mısınız?' gibi nice emirler var, öyle değil mi?" diyerek sözlerini tamamladı ve bizlerden söz almak isteyenler olursa fikirlerimizi dinlemekten memnun kalacağını ifade etti.

Ben söz aldım. Tam yanımda oturan Felsefe Hocamızı Kaymakam Bey'e işaret ederek:
"Bu meslektaşım okulumuza bu yıl geldi" dedim. "Alanı felsefe, benim alanım da İlahiyat. Kendisiyle yeni yeni tanışıyoruz. Daha dün bu hocamıza:
"Ne zaman ki sizi medreselerden şutladık," dedim. "İşte o gün İslam Dünyası'nın çöküşü başlamıştı. Ve o gün bugündür hala toparlanamadık gitti! Yeni yeni bir uyanış var ama henüz yetmez. Batı'yla aramızdaki makas çok açıldı, 50 yıl sonra bi ihtimal onlara yaklaşabiliriz. Tabi aklın kıymetini, siz felsefecilerin değerinizi bilirsek" diye ekledim.
Baktım herkes ilgiyle dinliyor, konuşmalarıma devam ettim:
Bir zamanlar İslam Coğrafyasında "akıl ve bilim" baş tacı edilirdi. Haliyle İbn-i Sina'lar, İbn-i Rüşd'ler, Farabi'ler Kindi'ler yetişti. Tıp alanında zirveye çıktık. Matematikte Harezmi'ler, Cabir Hayyan'lar, astronomide Uluğbeyler, Ali Kuşcu'lar vs vs...yetişti.
Sonra n'oldu?
İmam-ı Gazali diye, önceleri akılcı olan biri çıktı ve dedi ki:
"Düşündüm taşındım, bize akıl lazım değil(!) Tasavvuf, tarikat lazım(!) Allah'a ancak akılla değil nakil, rivayet, rüya ve ilham yoluyla ulaşılır(!) Bu filozoflar bizi yoldan çıkarıyor(!) Hepsi sapık bunların(!) Şu şu şu konularda dinden çıkmış, kafir olmuşlardır(!)" vs vs vs.
Gazali'nin bu beyinsizliği, o dönemim tüm beyinsizleri tarafından ayakta alkışlandı ve bu düşüncesi (düşüncesizliği) prim yaptı.
Ve akıl, eğitim kurumlarından (Nizamiye Medresesi başta) şutlandı. Kur'an'ın emrine uyup akla önem verenler de 'Bunlar Mutezile!' denilerek itibarsızlaştırıldı. Sapık, zındık ilan edildi, uzak durulması istendi.
Sonra n'oldu?:
"İslam Anonim Şirketi" kuruldu tabi.
Kur'an ve akıl dışı ne kadar rivayet, görüş, fetva, menkıbe, hurafe, ilham, rüya varsa din iman diye yutturuldu, millet harbiden uyuşturuldu.
"Allah'ı gördüm(!), bana şöyle şöyle dedi!!!...Falanca Veli(!) rüyasında Allah'ı görmüş, ona şöyle şöyle denilmiş!!!" devri başladı.
Artık "Resulullah ile görüştüm, bana şu şu emirleri buyurdu!!!" diyeni mi ararsın, "Resulullah yanıma geldi tweetleri ikiye katlayın, Tayyibin işini bitirin!!!" utanmazlığını ballandıra ballandıra anlatıp milleti hüngür hüngür ağlatanlarını mı? Salla sallayabildiğin kadar.
Resulullah'ın hacamat kanını, idrarını içerek cehennemden kurtulan(!)ların iftiraları, Mehdi Deccal hikayeleri, Kıyamet Alametleri safsataları cemaatı mest eder hale gelmişti...
Şayet Resulullah gelseydi, -ki asla gelemez- kendi dinini mümkün değil tanıyamazdı!
Uzatmayayım, sözlerimi şöyle bitirdim:
Rabbimiz Kur'an'da:
.
وَيَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ
.
"Allah pisliği, aklını kullanmayanların üzerine yağdırır!" buyuruyor. (Yunus 100)
Biz müslümanlar içinde bulunduğumuz zilletten ancak bu ayet ve benzerlerini farkettiğimiz, KUR'AN ve AKIL ikilisini yeniden keşfettiğimiz zaman kurtuluruz!"
"Bu felsefe hocasıyla benim gibi ilahiyatçılar yan yana gelir, AKIL ve NAKİL (Kur'an) tekrar buluşursa yeniden küllerimizden doğarız" demeye getirdim Kaymakam Bey ve meslektaşlarıma.
İşte o zaman ne FETÖ barınabilir aramızda ne FETÖ ADAYLARI!
Bu anımı Cübbeli'nin son hezeyanı üzerine yazmak zorunda kaldım demiştim. Yeni konuşmasında ne mi diyor Cübbeli?
"Akıl başımıza bela" diyor özetle. "Son zamanlarda yine her şeyi akılla çözmeye kalkan Mutezile kafalılar çıktı. Aman bunlardan uzak durun!" diyor.
Tıpkı kim gibi? İmam-ı Gazali gibi :) İbret alınmadığından tarih yine tekerrür ediyor yani. "Benim oğlum bina okur, döner döner bi daha okur" meselesi!
Videosunda, okuyup doçent, profesör olan Kainat Şarlatanı'nın Hizmetçi Kölecikleri'ne sözü getirip:
"Bak okumuşsun ama dinden imandan çıkmışsın! Gidip bir Meczub'a (Pensilvanyalı'yı kastediyor) kul olmuşsun. Şimdi ünvanın da elinden alındı, diploman da, hapislerde rezil haldesin!" diyerek -ki bunda yüzde yüz haklı- güya cemaatına akıl veriyor: "Gördüğünüz gibi akıl, okumak iş değil, gidin bir veliye bağlanın, kendinizi kurtarın!"
"Merd-i Kıpti, şecaat arzederken sirkatin söyler" diye bir söz vardır yaşlılar arasında. "Çingenenin aptalı, ne kadar cesur olduğunu ispat etmek için yaptığı hırsızlıkları anlatır" anlamında.
Hayasız Cübbeli'nin yaptığı tam da bu aslında. Benim savunduklarımı şimdi kendisi sahipleniyor önce ve yine beni mahkum ediyor ama ardından!
 "Bunlar Mutezile, bunlar çok tehlikeli!" diye tekrar akıl düşmanlığını tescilliyor. Bu ne yaman çelişki yahu?
Bre akıl düşmanı! O Haşhaşiler nasıl Mutezile olsun ki? Tam aksine onlar da sizin ekipten! Sadece putunuz farklı! Aklı savunan, düşünün, araştırın, sorgulayın, 'gassal elinde meyyit olmayın' diyenlerden kula kulluk yapan nasıl çıksın a şaşkın???
Çıksa çıksa Amerikan Kıtmiri'ne, 'Ete kemiğe büründüm Mahmut diye göründüm!' denilen Sanal Tanrı'ya kul olmuş, önünde maymun gibi şaklabanlık yapan sizin gibi beyinsizlerden, "akıl düşmanları"ndan çıkar ancak robot. https://youtu.be/TUGX8apOx5M Sonra Efendi'si ne derse sorgulamadan, harfiyyen ifa eder denileni!
15 Temmuz bu değil miydi?
Sizin cemaatın Haşhaşilerden farkı ne???
Mahmut Efendi'niz ne derse, Allah'tan gelmiş gibi değil mi sizin için de???
Bütün "Şeyh - Mürid" ilişkilerinde bu kural söz konusu değil mi???
Hepinizin sistemi, kölelik üzerine kurulmadı mı???
Böyle bir sistemin, körü körüne "Biat Kültürü"nün İslam'la misgale ilgisi var mı???
Kula kulluk değil, sadece Allah'a kulluktur İslam. Ama hanginizin umurunda bu???
Velhasıl, hayli zaman önce beyinsizliğin adına utanmadan "Ehl-i Sünnet!" dediler. Kur'an'a uyup aklını kullananlara da "Mütezile" deyip şer ilan ettiler.
Geldik 2016'ya hala aynı terane:
"Akıl bizi sapıtır, Ehl-i Sünnet(!) yolundan ayrılmayın, sakın ola akılcılardan, Mutezile sapıklarından, zındıklarından uzak durun!"
A utanmaz çakma Sünni!
İmam-ı Azam Ebu Hanife en büyük akılcılardan değil miydi?
O ve onun gibi düşünenler "Rey Ekolü"ndendi, unuttunuz mu?
Ne demek Rey Ekolü?:
"Aklı önemseyenler" demek.
Allah bu Mahmud'un Kulu'na da akıl vermiş orası kesin, ama bunu aleyhine kullanıyor lehine değil!
Umarım ölmeden önce tevbe nasip olur!
Acizane sizlere tavsiyem, hep okuyun, çok düşünün, kafanıza yatmayanları mutlaka sorun, sorgulayın, körü körüne kimselere bağlanmayın! Rabbimizin bizden istediği de Resulullah'ın (sav) fiili uygulaması da hep budur:
.
بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ
.
"Onların çoğu aklını kullanmaz!"
Ankebut 29/63
.
أَفَلَا يَعْقِلُونَ
.
"Akıllarını kullanmayacaklar mı"
Yasin 36/68
.
أَفَلاَ تَعْقِلُونَ
.
"Hiç akletmeyecek misiniz?"
Bakara 2/44 - Ali İmran 3/65
.
لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ
.
"Umulur ki akledersiniz!"
Bakara 2/73
.
لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ
.
"Umulur ki anlarlar!"
Enam 6/65
لَا يَفْقَهُونَ
.
"Ne yazık ki anlamazlar, kavramazlar!"
Münafikun 63/7
.
قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الآيَاتِ إِن كُنتُمْ تَعْقِلُونَ
.
"Belki akledersiniz diye mesajlarımızı açıklıyoruz."
Ali İmran 3/118
.
قَدْ فَصَّلْنَا الآيَاتِ لِقَوْمٍ يَفْقَهُونَ
.
"Biz bu mesajları hakikati kavramak isteyenler için açık ve anlaşılır kılmaktayız!
Enam 6/98
.
آيَاتٌ لِّقَوْمٍ يَعْقِلُونَ
.
"Aklını kullanan bir toplum için ibretler vardır."
Casiye 45/5
.
كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ
.
"Düşünesiniz diye ayetlerini böyle açıklıyor!"
Bakara 2/242
.
فَمَا لِهَؤُلاء الْقَوْمِ لاَ يَكَادُونَ يَفْقَهُونَ حَدِيثًا
.
"Bu adamlara ne oluyor ki hiçbir sözü anlamaya yanaşmıyorlar!"
Nisa 4/78
.
أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَى قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا
.
"Onlara ne oluyor ki Kur'an'ı anlamaya yanaşmıyorlar? Yoksa kalpleri mi kilitli?"
Muhammed 47/24
Bu ayetleri anlamak için dahi "akıl" lazım öyle değil mi? :)
Veselam...
M. TULUKCU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.