MANŞET!

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR?

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR? Karanlıklardan aydınlığa çıkalım, (Hadid 9) en doğru yolu bulalım (İsra 9) diye biz kullarına Kitabullah...

21.05.2017

DERS ALDIK MI?

DERS ALDIK MI?
Deli göyneği giydirip hemen, acilen, ivedilikle Tımarhane'ye tıkmak yerine,
"Kanaat İmamı", "Asrın Müceddidi", "Kutupların Kutbu!" görüp önünde "L" şeklinde eğilir, karşısında taklacı olursan,
Sarı sırmalı cübbesiyle kürsülere, ceket gömlek sahnelere, olmadı televizyonlara, yetmedi devasa organizasyonlara çıkartır, bir üşütüğe VIP protokolu uygularsan,
Atacağın her adımı, alacağın her kararı bir beyinsize danışma zilletine düşersen,
Aleni hezeyanlarını, akıl dışı beyanlarını "Bizim ilmimiz ne ki, vardır bi hikmeti!" babından geçiştirir, kendini öküz yerine koyarsan,
İyiden iyiye zıvanadan çıktığı, harbiden balataları yaktığı, işi iğrenç beddualara götürdüğü halde, hala "Gülen'dir ne yapsa yeridir!" dersen,
Eee işte o zaman:
.
وَيَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ
.
"Allah, aklını kullanmayanları pislik içinde bırakır" yasası yürürlüğe girer de, (Yunus 100)
.
وَمَا أَصَابَكُم مِّن مُّصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ وَيَعْفُو عَن كَثِيرٍ
.
"Başınıza gelen musibetler bizzat kendi ellerinizle yaptığınız işler yüzündendir!" fermanının (Şura 30) gereği 79 milyoncak buluruz belayı!..
Sürpriz olan ne???
Alır sazı elimize, türkü yakarız ardından:
"Kendim ettim kendim buldum, gül gibi sarardım soldum eyyyvah eyvah!"
Beyinsizliğimizin faturasını ağır ödedik, geçti artık olan oldu,
"Bir musibet bin nasihattan iyidir"in kıymetini bilelim bari!
15 Temmuz'dan ders çıkarmaz, benzer meczuplara yine göz yumulursa şayet, vakti gelince muhakkak "Yunus 100" de ihtar edilen Sünnetullah (Allah'ın yasası) yeniden işler bak!
Zira:
.
فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا
.
"Allah’ın kanununda bir değişiklik bulamazsın. Allah’ın kanununda bir sapma da bulamazsın."
Fatır 43

Umarım ders almışızdır... Umarım "Gassal elinde meyyit"likten vazgeçmişizdir. Umarım Ashab'ın: "Ya Resulallah! Bu senin düşüncen mi, yoksa Allah'tan bir vahiy mi?" anlayışına, sorgulama kültürüne yeniden ulaşırız.
Biraz karamsarım da hatırlatayım istedim. Keşke ben yanılsam!
Vesselam...
M. TULUKCU
●●●
.
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تَقُولُواْ رَاعِنَا وَقُولُواْ انظُرْنَا
.
"Ey İman edenler! Râina (bizi davar gibi güt) demeyin, Ünzurna (Bizi gözet) deyin!"
Bakara 104

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.