MANŞET!

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR?

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR? Karanlıklardan aydınlığa çıkalım, (Hadid 9) en doğru yolu bulalım (İsra 9) diye biz kullarına Kitabullah...

21.05.2017

CEZA?

CEZA?
Ziya Paşa'nın ifadesiyle eskiden ıslah şekli şöyleydi:
"Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir... Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir."
"Nasihatla yola gelmeyeni azarlamalı, yola mı gelmedi sile tokat dalmalı!"
Maalesef bu süreçleri benim kuşak da dahil Türkiye uzun süre yaşadı.
Hizaya getirme yöntemi buydu! "Eti senin kemiği benim"le yavrularımız zorla "adam edilir"di!
Ashaptan Enes Bin Malik der ki:
"Annemin arzusu, ricası doğrultusunda çocukluğumun 10 yılını Resulullah ile birlikte geçirdim. Alemlere Rahmet'in bana en ağır hitabı 'Yavrucuğum sağ elinle ve önünden ye' olmuştur!"
"Eğer sen onlara kaba ve katı yürekli olsaydın etrafından dağılıp giderlerdi" ikazına rağmen (Ali İmran 159) ne Kur'an'a uyduk yeterince ne Sünnet'e yani!

Lafı şuraya getireceğim.
Bunca yıldır öğretmenim. Hala eğitimle alakalı yeni yeni şeyler öğreniyorum. Çünkü hep arayış içindeyim, "nasıl daha iyi öğretebilirim, hangi yöntemden güzel sonuç alabilirim?" diye uzun uzun düşünüyorum.
Ve yeni bir "öğretme" yöntemi daha keşfettim!
Nasıl mı?
Cezalandırarak! Ama benimki biraz farklı?
Şöyle oluyor:
Derslerine girdiğim sınıflara önceden bir açıklama yapıyorum. Diyorum ki:
"Arkadaşlar! Bundan sonra kimin sırasının gözünde veya altında bir tek peçete, kurumuş kalmış ıslak mendil, çikolata ambalajı, boş kola veya pet şişe, yarısı yenmiş simit poça görürsem onun canına okurum! Nasıl okurum biliyonuz mu? Peçete mi gördüm, o arkadaşınız sınıfın tamamına hiç açılmamış birer paket peçete hediye edicek! Islak mendil mi gördüm, sınıfın tamamına birer paket ıslak mendil alacak. Simit mi var? Arkadaşlarının tamamına gevrek simit ısmarlayacak!" :)
Ardından ekliyorum:
"O an üstünüzde harçlığınız yoksa sorun değil ben kendisine faizsiz kredi açarım, 1 hafta içinde bilemedin 10 gün sonra bana paramı verir! Vermezse babasına telefon açarım!" :)
Bu sistemi bu hafta başlattım da iyi mi? Gerçi temizlik dışında bir meseleydi ama olsun yaptım! Onikihaş'a sorabilirsiniz. Herkes birer çikolata yedi milletin kan şekeri dengini buldu. :)
Sonuç:
1- Bu günlerde bizim sınıflar tertemiz! "Temizlik imandandır" kamilen ete kemiğe büründü :)
2- Derslerine girdiğim sınıflar şimdiden ayağını denk alsın, tamam kredi verrim de affetmem!
3- Lütfen gençlerimize kaba davranmayalım, onları üzmeyelim "hizaya" getirmenin pek çok yöntemi var. "Güzel kelebek isteyen çirkin tırtılı ezmemeli" öyle değil mi? :)
4- Japonya, İsviçre, Norveç'in eğitim sistemini inceleme, bu konuda uzun uzun çalışmalar yapıp kafa yorma, tez bülten hazırlama derdine falan düşmeyelim! Kur'an'a ve onun yürüyen hali Resulullah'a bakalım yeter. Ha bir de "akıl" denen nimeti bol bol kullanalım, bitecek diye korkmayalım bitmez. Buna benzer daha ne yöntemler buluruz biiznillah.
5- Ee bu kadar yeter :)
Vesselam...
M. TULUKCU

وَقُل لِّعِبَادِي يَقُولُواْ الَّتِي هِيَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّيْطَانَ يَنزَغُ بَيْنَهُمْ
.
" Kullarıma söyle, sözün en güzelini söylesinler. Sonra şeytan aralarını bozar..."
İsra 17/53
.
ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ
.
"Sen onları Rabbinin yoluna hikmetle, güzel öğütle davet et..."
Nahl 16/125
●●●

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.