MANŞET!

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR?

KUR’AN NASIL OKUNUR VE DİNLENİR? Karanlıklardan aydınlığa çıkalım, (Hadid 9) en doğru yolu bulalım (İsra 9) diye biz kullarına Kitabullah...

21.05.2017

BURÇLAR MESELESİ?

BURÇLAR MESELESİ?
Dün bizden mezun olan bir öğrencimiz sormuş: "Hocam Burçlar konusunda beni aydınlatır mısınız" diye. Faceden yazmış şimdi cevap bekliyor. Kendisi şu an ilahiyat fakültesinde okuyor. "O bile yazılıp çizilenlerden, konuşulanlardan kafa karışıklığı yaşıyorsa, dini bilgisi kıt olanlar bakalım ne hallerde?" diye düşündüm ve ona "özelden" ileteceğim cevabımı direkt buradan yazmayı daha uygun buldum. Hem o okusun hem siz. Tabi isterseniz. :)
●●●
"Ben öyle uzun uzun yazıları falan okuyamam sıkılırım, bana en kısa yoldan cevap ver?" diyenleri önce bi rahatlatalım, onları bi savalım biz mevzuya biraz daha değiniriz: (Hadi gitsin de göreyim :) )
"Bak ahbap, bu burçlar konusu var ya, haggaten çok zevkli bir fantezidir, lakin külliyyen masal ve hurafeden ibarettir"
Cevabını aldın, hadi bi git gari! (gali!) :)
●●●
Biz meseleye biraz devam edelim.
Teknik bilgilere boğmak istemem ama özet olarak "Burç"un ne olduğunu hatırlayalım:
Gökyüzündeki bir takım yıldız ve yıldız kümelerine "Burç" denir. Altısı kuzey, altısı da güneyde olmak üzere 12 burç vardır. Gök bilimciler yıldız kümelerini, her ay ve mevsimde göründükleri şekillere göre isimlendirmişler. Buna göre burçlar ve tekâbül ettikleri aylar şunlar oluyor:
1) KOÇ ( 21 Mart -19 Nisan)
2) BOĞA (20 Nisan - 20 Mayıs)
3) İKİZLER (21 Mayıs - 21 Haziran)
4) YENGEÇ (22 Haziran - 22 Temmuz)
5) ASLAN (23 Temmuz - 22 Ağustos)
6) BAŞAK (23 Ağustos - 22 Eylül)
7) TERAZİ (23 Eylül - 23 Ekim)
8) AKREP (24 Ekim - 21 Kasım)
9) YAY (22 Kasım - 21 Aralık)
10) OĞLAK (22 Aralık - 19 Ocak)
11) KOVA (20 Ocak - 18 Şubat)
12) BALIK (19 Şubat - 20 Mart)
●●●
İşte sen ben, bu cetvele bakarak hangi ayda doğmuşsak -güya- o burcun özelliğini taşıyormuşuz?!
Benim doğumum 21 marttan sonra 19 nisandan da önce olduğuna göre KOÇ oluyorum.
Herkes gibi ben de gençliğimde burcumun özelliğini okudum hiç okumaz mıyım!
İlk tepkim mi?
Tıpkı pek çoğunuz gibi "Vay bee! Hayret yaa, aynen beni annatmış ya!" :)
Mesela ben nasılmışım biliyonuz mu:
1- İkizler burcuyla dostmuşum. (umarım aranızda vardır :) )
2- Yengeç burcuyla düşmanmışım. (İnşallah yoktur :) )
3- Kolay kolay disipline gelmez, baskı altında yaşamaya mümkün değil tahammül etmezmişim. :)
4- Herhangi bir haksızlık karşısında hemen isyan eder kükrer ortalığı inletirmişim. :)
5- Benimle bir arada bulunmak ve beni idare etmek çok zormuş ( Hade len! diycem de şimdilik susayım :) )
6- Çocukluğumda fazla gürültücü ve haşarıymışım (sanki sen benden kalın da :) )
7- Çalışkan, cesur ve inatçıymışım. Hayatım devamlı çalışıp didinmeyle geçer, tembellikten hiç mi hiç hoşlanmazmışım. (Vaaaoovv! Şeeyy! Ben susma hakkımı kullansam!... Hoşuma gitti de :) )
İşte böyle devam edip gidiyor. İyi kalpli olduğumu söylüyor, hele hele cömertliğimi falan yere göğe sığdıramıyor ha. Hileden, ikiyüzlülerden nefret ettiğimi anlatıyor. Tabi tabi, eksilerimi de söylüyor kerata. Enerjik, çok aktif olduğum için çok da hatalar yaptığımı, acele ve yanlış kararlar verdiğimi, kendi bacağıma durup dururken kurşun sıktığımı, çok ama çok sabırsız olduğumu falan tek tek sayıyor... vs vs. (Eşim duymasın da aşkta talihli lakin bir çırpıda boşanmaya da meyilliymişim! :) Töbe yarabbim! )
●●●
Dağıttım biliyorum, tamam toparlamaya çalışacam.
Benim burcu okurken sizin de dikkatinizi çekti mi bilmem, ben de sizinle birlikte ne olup olmadığımı okuyor, kendimi bi başkasından öğreniyorum!!! Yani ben 3. şahısım??? Etliye sütlüye karışmayan konu mankeni! :)
Daha açık ifadeyle, ben de tıpkı sizin gibi kurgulanmış bir ROBOTUM(!) oh ne ala! Ve iradem dışında(!) bana çizilmiş karakterime göre davranıyor, sınırımı ve haddimi aşmadan(!) dünya sınavını tamamlıyorum(!) Öyle ya, bu ayda doğarsan yapacakların edeceklerin ancak bunlarla sınırlıdır(!) Senden daha ne beklenir ki(!) Başka bi ayda doğsaydın eh o zaman başka türlü davranırdın belki(!)
Şimdi beni kurgulayan, yıldız hareketlerinden hareketle kendince sonuçlar çıkaran falcıya (müneccim) sormak lazım:
İyisin hoşşun da adamım, bu iş dediğin gibiyse eğer, yani karakterimiz cibilliyetimiz, yıldızların eseriyse şayet, cennet ve cehennemin anlamı ne???
Bre Falcı! Sana göre Yüce Yaradan bunun neresinde peki???
A bre şarlatan! Kutsal Kitapları, her topluma en az bir Elçi'yi, "Akletmez misiniz? Düşünmez misiniz?" türünden onlarca ayeti niye göndersin peki???
"Allah, aklını kullanmayanları pislik içinde bırakır!" ikazını yaparken (Yunus100) yıldızlardan kendini alamayan biz zavallı veya şanslılarla haşa dalga mı geçiyor Yaradan??? Öyle ya, kendisine ne yüklenirse ancak onu tekrarlayan "Robotlar"ın akılla ilişkisi ne???
Hadi bunlardan geçtim, çocuklarımıza vermeye çalıştığımız eğitim öğretim çabalarımızın manası ne olacak??? Okullar, öğretmenler, öğrenciler niye var öyleyse? Hepsi boşa gayret mi he???
Resulullah'ın "Her çocuk İslam'ı benimseyecek yaratılışta doğar. Daha sonra ana-babası onu Hristiyan, Yahudi veya Mecusi vb yapar!" hatırlatmasının bir anlamı kalıyor mu???
Buna benzer daha bir sürü sorular sıralayabiliriz.
Mevzuyu şöyle bağlayalım:
Burçlar falan değil bizzat Rabbül Alemin (Kainatın Efendisi) olan Allah, kullarını farklı farklı kabiliyet ve özelliklerde yaratmıştır. Yetenekleri farklı olsa da potansiyel olarak hepimizde bütün insanlarda olan donanımlar, duygular mevcuttur.
Hepimiz dünyaya böyle geliriz, lakin ailemize, çevremize, eğitimimize göre şekilleniriz. Fiziki, siyasi, çoğrafi, bölgesel, yöresel şartlar da bizi etkiler elbet. Hepsinden önemlisi "akıl" ve "irade" gibi silahlarımız var ayrıca. Bu iki silahı yerinde kullanıp kullanmamaya göre davranışlarımız, amellerimiz değişiklik arzeder. Eğer böyle olmasaydı, yukarıda değindiğim gibi cennet ve cehennem, ödül veya ceza hangi kritere göre verilirdi? Allah zalim mi ki "akıl ve irade"den yoksunların kimine torpil geçip kimine ceza versin?
.
Biz zalim değiliz" (Şuara 209), "Şüphesiz ki Allah insanlara hiçbir şekilde zulmetmez, fakat insanlar kendilerine zulmederler (Yunus 44) buyuran da Allah,
"Bugün ancak yaptıklarınızla cezalandırılacaksınız!" (Casiye 28), "Zerre kadar yaptığınız iyiliğin de kötülüğün de karşılığını bulacaksınız" (Zilzal 7,8) "O gün hiç kimse en ufak bir haksızlığa uğramaz. Siz orada ancak yaptıklarınızın karşılığını alırsınız." (Yasin 54), "Kitap konulur, peygamberler ve şahitler getirilir ve aralarında hakkaniyetle hüküm verilir. Onlara asla zulmedilmez. Herkes ne yaptıysa, karşılığı tastamam verilir" (Zümer 69, 70) buyuran da.
Cehennemliklerin:
.
لَوْ كُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا كُنَّا فِي أَصْحَابِ السَّعِيرِ
.
"Eğer söz dinleseydik yahut aklımızı çalıştırsaydık şu çılgın ateşin dostları arasında olmazdık" pişmanlıkları (Mülk 67/10) gördüğünüz gibi tam da buna vurgu yapıyor zaten. Akıl ve irade ikilisine!
●●●
Velhasıl burç murç safsatasına kapılmayalım, "kendimizi ve ailemizi yakıtı insanlar ve taşlar olan cehennem azabından korumak" (Tahrim 6), "içinde dilediğimiz her şeye nail olabileceğimiz cenneti kazanmak" (Kaf 35) için çabalayalım. Bunun formülü de Kur'an'da tek tek anlatılıyor.
Haa canınız sıkıldı iyice bunaldınız, biraz kafa dağıtayım diye burçlara takıldınız. Tamam takıl; Hürriyet'in Kelebek ekinden burcunu oku da ardından gül geç ama! Öyle ya biraz tebessüme de ihtiyacımız var eyvallah. Fakat medyumlara, müneccimlere, soytarılara, din tacirlerine kendini kaptıracak olursan "Allah'a ve Resülüne inanmamanın cezası, falcılara inanmaktır"ın kurbanı olursun bak ona göre!
Akıllı ol!
Vesselam...
M. TULUKCU
●●●

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.